MENU
Aula_close Layer 1
Ulsted Skole -logo

IdrætsDUS

Denne side er under udarbejdelse

Velkommen hos os i IdrætsDUS Ulsted

Vi er meget glade for at dit barn skal gå i vores dejlige DUS og glæder os til at lære jer nærmere at kende.

På den siden kan du læse alt om DUS som er vigtigt for dig.

Hvordan arbejder vi?

Vi arbejder ud fra en DUS indholdsplan som består af mål, succeskriterier og evalueringsmetoder for vores pædagogiske arbejde. DUS indholdsplanen kan ses under DUS indholdsplan her på hjemmesiden. 

Hvor mange er vi?

Vi er ca. 65 børn i DUS I (0.-3. klasse). Vi har derudover et begrænset antal DUS II (4.-7. klasse) pladser.

Vi er 7 faste personaler, og har derudover nogle vikarer og studerende tilknyttet.

Åbningstid:

Vi har åbent 

Mandag - torsdag: 6.00 - 8.00 og 14.10 - 17.00

Fredag:                 6.00 - 8.00 og 14.10 - 16.15 

Ferie:

DUSen har åbent i skoleferier, dog undtaget følgende tidspunkter:

Sommerferie hvor der holdes lukket i uge 29 og 30. 

Grundlovsdag. 

Lukkedagene skyldes vores forlængede åbningstid fra 6.00 - 7.00 på skoledage. Samt 1. skoledag hvor DUS har længere åbningstid.

Forud for alle skolefri dage udsendes tilmeldingsskemaer som vi beder alle udfylde uanset om barnet skal i DUS eller ej. Dette for at kunne planlægge medarbejdernes arbejdestid. 

Hvad koster det at gå i DUS?

Prisen for DUS fastsættes af Aalborg kommune. 

Der er 11 måneders betaling, juli er betalingsfri.

Der kan søges økonomisk friplads, ligesom søskenderabat er muligt. 

Find aktuelle priser på: https://www.aalborg.dk/skole-og-uddannelse/skole/skolefritidsordning-dus

Hvad med mad?

Der tilbydes havregryn med mælk om morgenen for de børn som kommer i DUS før 7.30. Hvis jeres barn ønsker andre former for morgenmad må I gerne medbringe dette, vi har skabsplads til det. Vi vægter sund kost og har en kostpolitik for Ulsted Skole, hvilket betyder, at der må medbringes sukkerfattige morgenmadsprodukter.

Børnene spiser madpakker i skolen kl 11.40. Børnene er velkomne til at medbringe egen eftermiddagsmad i DUS. Der er ikke fælles spisepause i DUS. 

Hvad gør jeg hvis mit barn holder fri eller er syg?

Vi har i DUS'en tilsynspligt med børn fra 0.-2. klasse. I 3. klasse har du selv mulighed for at bestemme om dit barn skal være ukontrolleret. 

Ved kontrolleret fremmøde er det meget vigtigt, at du husker at give os besked hvis dit barn er sygt eller holder fri.

Som hovedregel skal DUS kontaktes via www.mininstitution.dk hvor man under aftaler kan indtaste både FASTE og DAG til DAG AFTALER.

OBS!  Menuen Beskeder vil ikke blive brugt i Min Institution.

Hvordan med legeaftaler?

Når barnet starter i DUS bedes kontaktoplysninger samt aftaler for dit barn udfyldes i www.mininstition.dk. Her er der mulighed for at tilføje om barnet selv må give besked om at gå med en kammerat hjem. 

På køleskabet i indskolingens fællesarealet hænger der en telefonliste, hvor man kan skrive sit telefonnr. til f.eks. arbejde, så kan andre forældre der henter børn ringe og lave legeaftaler. Vi udleverer ikke telefonnumre fra Min institution.

Hvordan med forældresamarbejde?

Vi vægter et godt forældresamarbejde højt. Dette betyder for os, at I altid er velkomne i DUS'en. Vi holder hvert år Lucia eftermiddag. Her optræder lillekor og DUS børn med Lucia optog og julesange. Derudover er der her mulighed for at støtte forældre aktivitetsudvalget, da disse sælger kage og kaffe ved arrangementet.

Vi har ligeledes forældre kaffe en fredag i måneden hvor alle er velkomne til at sidde og få en sludder og kop kaffe :-)

 Er DUS forældre aktivitetsudvalget noget for mig?

DUS forældre aktivitetsudvalget vælges for et år af gangen. Aktivitetsudvalget består af 3-5 forældre. Der afholdes to korte fyraftensmøder om året hvor aktivitetsudvalget koordinere og hjælper med at afvikle DUS lucia eftermiddag.

Aktivitetsudvalget har ligeledes en konto hos Sparekassen Vendsyssel. Via dette sørger aktivitetsudvalget for kontantudlæg i forbindelse med DUS aktiviteter eller indkøb der ikke kan foretages elektronisk. Det være sig remedier til rollespil fra genbrugsen eller leje af ridehal, en is til en sommertur el. lign. Ligeledes kan aktivitetsudvalget beslutte at betale ture eller materialer til DUS.

Er du interesseret i en plads i aktivitetsudvalget er du velkommen til at henvende dig til DUS leder.

Hvordan med forsikring?

DUS'en har ingen selvstændige forsikringer på det enkelte barn, det er derfor familiens ansvar at barnet er forsikret.

Hvordan får vi besked om aktiviteter?

Vi sender besked samt tilmelding til ture og aktiviteter ud via forældreintra. Det er vigtigt at tjekke forældreintra dagligt. Såfremt det ikke er muligt for jer at bruge PC, vil der blive hængt sedler op i barnets garderobe. Ligeledes vil der være opslag på døren til indskolingsfællesareal.

Hvad gøres der ved sygdom?

Hvis dit barn er sygt, dvs. har feber eller får en smitsom sygdom modtages det ikke i DUS. Hvis en sygdom opdages i DUS'en kontaktes I om at hente barnet.

Må mit barn have legetøj med?

Ja, gerne. I skal blot være opmærksomme på, at det er på eget ansvar. Nintendo og Gameboy må kun bruges på børnenes spilledage i DUS.

Må mobiltelefonen bruges?

Vi mener ikke, at børn har brug for mobiltelefoner i DUS af respekt for deres legeliv. Derfor skal mobiltelefonen blive i tasken, mens barnet er i DUS. 

Vi er meget glade for, at dit barn skal gå i vores dejlige DUS, og glæder os til at lære Jer nærmere at kende.

Velkommen hos os i IdrætsDUS Ulsted.