Vores DUS

XVelkommen i DUS på Ulsted Skole

Vi er meget glade for, at dit barn skal gå i vores dejlige DUS, og glæder os til at lære jer nærmere at kende. På denne side kan du læse alt om DUS, som er vigtigt for dig.

Grundlaget for det pædagogiske arbejde i DUS

Vi arbejder med udgangspunkt i “Fælles Mål for DUS”, som består af mål, succeskriterier og evalueringsmetoder for vores pædagogiske arbejde.

“Fælles Mål for DUS” kan ses under Fælles Mål for DUS her på hjemmesiden. Derudover er Ulsted Skole og DUS certificeret både som Idrætsskole og IdrætsDUS. Vi har derfor et øget fokus på elementerne for IdrætsDUS, som også kan læses her på hjemmesiden.

Fakta om DUS

Børn

Vi er ca. 40 børn i DUS (0.-3. klasse) og tilbyder også DUS II (4.-6. klasse)

Voksne

Vi er 5 faste personaler og en leder i DUS:

• Louise er skolepædagog i 1. klasse og DUS
  • Anne er skolepædagog i 2. klasse og 3. klasse og DUS
  • Susanne er skolepædagog i 0.klasse, trivselspædagog og DUS
  • Marianne er morgenåbner og DUS om eftermiddagen
  • Søren: Er leder

Mandag - onsdag             6.00 - 8.00 og 14.00 - 17.00

Torsdag                             6.00 - 8.00 og 13.10 - 17.00

Fredag:                              6.00 - 8.00 og 14.00 - 16.15

DUS II holder lukket i skoleferier, mens DUS I har åben fra 6.00-17.00 (fredag til 16.15)

Lukkedage

Der holdes lukket sammen med skolen i forbindelse med jul og nytår - nødpasning tilbydes 22.-23./12

Uge 28 og 29 - nødpasning tilbydes i DUS i Aalborg

Dagen efter Kr. Himmelfart

Forud for alle skolefri-dage udsendes tilmeldingsskemaer, som vi beder alle udfylde uanset om barnet skal i DUS eller ej. Dette for at kunne planlægge medarbejdernes arbejdstid.

Prisen for DUS fastsættes af Aalborg kommune.

Der er 11 måneders betaling, juli er betalingsfri.

Der kan søges økonomisk friplads, ligesom søskenderabat er muligt.

Aktuelle priser

Mad

Der tilbydes cornflakes og havregryn med mælk om morgenen for de børn, som kommer i DUS før 7.30.

Hvis Jeres barn ønsker andre former for morgenmad, må I gerne medbringe dette. og det kan opbevares i DUS´en

Vi vægter sund kost og har en kostpolitik for Ulsted Skole, hvilket betyder, at der skal medbringes sukkerfattige morgenmadsprodukter.

Børnene er velkomne til at medbringe egen eftermiddagsmad i DUS. Der er ikke fælles spisepause i DUS.

Fravær fra DUS

Vi har i DUS'en tilsynspligt med børn fra 0.-2. klasse. I 3. klasse har du selv mulighed for at bestemme, om dit barn skal have ukontrolleret fremmøde.

Ved kontrolleret fremmøde er det meget vigtigt, at du husker at give os besked, hvis dit barn er sygt eller holder fri.

Som hovedregel skal DUS orienteres via Aula, hvor man under aftaler kan indtaste både faste aftaler og dag til dag aftaler.

Legeaftaler

Når barnet starter i DUS bedes kontaktoplysninger, samt aftaler for dit barn udfyldes i Komme/gå i Aula. Her er der mulighed for at tilføje om barnet selv må give besked om at gå med en kammerat hjem.

På køleskabet i indskolingens fællesareal hænger en telefonliste, hvor man kan skrive sit telefonnr. til f.eks. arbejde, så kan andre forældre, der henter børn ringe og lave legeaftaler. Vi må ikke udlevere telefonnumre pga GDPR.

Forældresamarbejde

Vi vægter et godt forældresamarbejde højt. Dette betyder for os, at I altid er velkomne i DUS'en. Vi har mange traditioner,blandt andet holder vi hvert år Lucia eftermiddag med optræden og æbleskiver. Vi har ligeledes forældrekaffe én fredag i måneden, hvor alle er velkomne til at sidde og få en sludder og en kop kaffe :-)

Aktiviteter

Vi sender besked samt tilmelding til ture og aktiviteter ud via Aula. Det er vigtigt, at I tjekker Aula løbende. I DUS har vi nogle mere faste aktiviteter som Hal om mandagen i vinterhalvåret og udedag om tirsdagen. Men der er også turnus med tur til skøjtehal og svømmehal og mange andre sjove ture, bl.a. i ferierne.

Sygdom

Hvis dit barn er sygt, dvs. har feber eller får en smitsom sygdom må barnet ikke komme i DUS. Hvis en sygdom opdages i DUS'en kontaktes I, så I kan hente barnet.

Legetøj

Man må gerne medbringe lidt af sit eget legetøj. I skal blot være opmærksomme på, at det er på eget ansvar. Elektroniske ’spillemaskiner’ må kun bruges på børnenes spilledage i DUS, der er om fredagen.

Mobiltelefoner

Vi mener ikke, at børn har brug for mobiltelefoner i DUS af respekt for deres legeliv. Derfor skal mobiltelefonen blive i tasken, mens barnet er i DUS. Kontakt mellem barn og forældre skal altid gå igennem personalet.

Forsikring

DUS'en har ingen selvstændige forsikringer på det enkelte barn, det er derfor familiens ansvar, at barnet er forsikret.

I Dussens åbningstid kan i kontakte DUSSEN på telefon 99824242.

Udenfor åbningstiden kan vi kontaktes på Aula eller på ulstedskole@aalborg.dk

Velkommen hos os i IdrætsDUS Ulsted