Ulsted Skole -logo

Forsikringsansvar

For elever og forældre er forsikring et spørgsmål om økonomisk erstatning for skader, som børn pådrager sig, og dækning af risikoen for økonomisk ansvar for noget, som børn er skyld i i forhold til de andre personer eller ting på skolen.

Børn kan nemlig på samme måde som voksne pådrage sig et selvstændigt juridisk erstatningsansvar for de skader, de forvolder på andre mennesker eller deres ting.

Er dit barn forsikret?

Aalborg Kommune må ikke tegne kollektive ulykkesforsikringer for børn og unge i kommunale institutioner. Det er derfor dit ansvar som forælder at tegne en ulykkesforsikring, så dit barn er forsikret, hvis dit barn skulle komme ud for en ulykke eller til skade i skolen.

Vi laver en ulykkesbeskrivelse

Institutionerne er forpligtet til at udfylde en ulykkesrapport, hvis der sker en ulykke i institutionen. Rapporten gengiver objektivt, hvad der skete i forbindelse med ulykken og kan bruges, hvis du skal anmelde skaden til dit forsikringsselskab.